קרדיט Canva

לחם שאינו מקמח חיטה הפך ליותר ויותר פופולרי בשנים האחרונות בשל העובדה שלא מעט אנשים מאמצים דיאטות ללא גלוטן. ללחם זה אמנם יש יתרונות רבים, כמו הגברת העיכול ושיפור ספיגת החומרים התזונתיים, אך הוא גם מציג מספר אתגרים, כולל בעיות מרקם וטעם. אחד היתרונות העיקריים של לחם ללא גלוטן הוא היותו קל יותר לעיכול עבור אנשים עם מחלת צליאק או אי סבילות לגלוטן. גלוטן הוא חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון, שיכול להיות קשה לעיכול עבור אנשים מסוימים. לחם ללא חלבון זה עשוי מקמחים אלטרנטיביים, כגון קמח אורז, קמח שקדים או קמח תירס, הקלים יותר לעיכול. יתרון נוסף של לחם שאינו מקמח המכיל גלוטן הוא ספיגת החומרים התזונתיים ביתר קלות ע"י מערכת העיכול. גלוטן יכול להפריע לספיגה של חומרים מזינים במעי הדק, מה שמוביל למחסור בוויטמינים ומינרלים חיוניים. על ידי סילוק גלוטן מהתזונה, אנשים הסובלים ממחלת צליאק או אי סבילות לגלוטן יכולים לשפר את ספיגת החומרים התזונתיים שלהם ואת בריאותם הכללית.

אתגרי הטעם והמרקם

אחד האתגרים העיקריים של לחם ללא גלוטן הוא השגת המרקם והטעם הנכונים. לגלוטן תפקיד חשוב במתן המבנה והלעיסה ללחם. ללא גלוטן, הלחם יכול להיות צפוף ומתפורר, מה שמקשה על השימוש בו לכריכים או טוסט. בנוסף, ללחם שאין בו גלוטן יכול להיות טעם מובהק שחלק מהאנשים מוצאים אותו לא מושך. אתגר נוסף שלו הוא העלות. קמחים חלופיים, כמו קמח שקדים או קמח דוחן, יכולים להיות יקרים יותר מקמח חיטה מסורתי. בנוסף, מוצרים נטולי גלוטן דורשים לעתים קרובות יותר עיבוד וטיפול מיוחד המייקרים את המחיר.

טיפים להכנת לחם ללא גלוטן

למרות האתגרים, ישנן דרכים להכין לחם ללא גלוטן. יש לקחת קמחים שונים כמו קמח אורז, שקדים, טפיוקה ודוחן, לנסות איתם שילובים שונים כדי למצוא את המרקם והטעם המועדף. ניתן להוסיף מסטיק קסנטן המשמש כמרכיב נפוץ למנוע את התפוררות הלחם ולהכין באמצעות מכונת לחם. עם זאת, למרות שישנם מתכונים ללחם ללא גלוטן יש צורך בהרבה מאוד ניסוי וטעיה כדי להגיע לטעם ומרקם מתאימים. לכן, אם אנחנו רוצים לחם טרי וחם ללא גלוטן הדרך הטובה והקלה היא לתת למקצוענים לעשות את העבודה וללכת למאפיה או בית קפה המתמחים באפיה ללא גלוטן. בית קפה Breadberry באור יהודה מתמחה באפיית מאפים ללא גלוטן ומצא את הדרך לאפות מאפים טעימים ללא פשרות, גם אם אין בהם גלוטן. ניתן להזמין את המאפים האהובים עליכם. כך אין צורך לבחור בין הנאה לבריאות. מוזמנים ליצור קשר בטלפון: 03-9621955 וההנאה מובטחת.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן