הובלת מזון בקירור
מקור evato

הובלה של מזון בקירור, דורשת לוגיסטיקה מורכבת. לא מומלץ להוביל מוצרי מזון הדורשים קירור בתוך משאית הובלה רגילה. המשאית צוברת חום. ולכן, אם תובילו מזון הדורש קירור ביום קיצי חם- תכולת המשאית עלולה להתקלקל עד שתגיעו ליעד. ולכן, מזון הדורש קירור, מובילים בתוך משאיות מיוחדות. 

האם הובלה של מזון בקירור היא מושג חדש?

ידוע לנו שהמכוניות הומצאו לפני פחות מ200 שנה. ולכן, משאיות עם מנגנון קירור הן פיתוח יחסית חדשני של כמה עשורים בלבד. אולם הובלת מזון בקירור, הייתה נהוגה גם בתקופות יותר קדומות. כיצד עשו זאת? היו מובילים קוביות ובלוקים של קרח בתוך עגלה מכוסה בקש ממקום למקום. אולם דלת העם לא העבירה קרח. הובלות אלו, היו שמורות למלכים ועשירי העם. 

איזה משאיות נדרשות להובלת מזון בקירור?

לא בכל משאית, אפשר להוביל מזון בקירור. לשם כך, יש צורך במשאיות הובלה מיוחדות, אשר מזרימות קור לתוך גוף המשאית. אפשר לשלוט בעוצמת הטמפרטורות. יש משאיות קירור שצריכות לשים טמפרטורת הקפאה למוצרים קפואים. יש משאיות אחרות שצריכות לשים טמפרטורה של 4 מעלות עבור מוצרים הדורשים קירור בלבד.

מהם מכולות קירור?

ידוע שמוצרי מזון רבים בארץ, מיובאים מחו"ל. תהיתם פעם כיצד אתם קונים בשר מחו"ל בסופר, כשהוא עדיין קפוא? הסוד הוא, שאת הבשר מאכסנים בתוך מכולות מיוחדות המזרימות קור. בזמן שמכולות אלו נמצאות על האנייה, ומגיעות לארץ, הבשר ממשיך להישאר בקירור. כך גם שאר מוצרי המזון המיובאים מחו"ל. גם בתוך מכולות הקירור, אפשר לבחור האם לשים טמפרטורת הקפאה, או טמפרטורת קירור. 

חברת הובלה מקצועית מכשירה את העובדים להוביל בקירור.

חברת הובלה מקצועית, מכשירה את העובדים כיצד להוביל בקירור. לכן, כאשר אתם זקוקים להובלת מזון או מוצרים הדורשים קירור- עליכם לבחור אך ורק בחברה מקצועית, שהכשירה את צוות המובילים כיצד להוביל בתנאי קירור. אין ספק שמשאית עם מנגנון קירור- הינה משאית עדינה יותר. וגם ההוצאה וההכנסה של התכולה למשאית הקירור, דורשת מעובדי ההובלה לעבוד בתנאים לא פשוטים. חשוב מאוד שגם במהלך ההוצאה וההכנסה של התכולה למשאית- הקור יישמר. 

האם יש לחברת ההובלה רישיון להוביל בקירור?

חשוב מאוד להבין שלא כל חברת הובלה עם רישיון, יכולה גם להוביל בקירור. הובלה זו, דורשת רישיון מיוחד. ולכן, כדאי מראש לעבוד מול חברת מובילים עם רישיונות, אשר מובילה מזון ומוצרים לגופים גדולים בתעשייה.  

איך מובילים תרופות?

הובלה של תרופות בקירור, דורשת מומחיות מיוחדת. לכל תרופה יש הנחיות אחרות לגבי טמפרטורת האכסון, שחייבת להישמר גם בעת ההובלה. אם הטמפרטורה במשאית או במכולה תהיה גבוהה יותר, הטמפרטורה עלולה להתקלקל, ולגרום לנזק בריאותי רב למטופל המקבל את התרופה. לכן, חשוב לבחור בצוות מובילים מקצועי בעל ניסיון רב בהובלת תרופות. 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן