קרדיט: unsplash

ראש השנה מתקרב אלינו בצעדי ענק, מוקדם מבכל שנה ואנחנו צריכים להיערך אליו. לבחור בגדים חגיגיים לארוחת החג, להחליט אצל מי נחגוג השנה, ולהכין את קינוח הדבש הטוב, המוצלח והמפתיע ביותר שלנו. הרי לא תיתכן ארוחת חג ראש השנה בלי קינוח דבש עסיסי, מתוק וטעים.

העוגה הצנועה

עוגת דבש קלאסית אינה חייבת להיות פומפוזית או מגונדרת, היא יכולה להיות אלגנטית, קלאסית וטעימה מאין כמותה. דווקא העוגה הצנועה והשגרתית לכאורה, תהיה זו שתבלבל את החושים ותעורר את כל בלוטות הטעם עד שלא ניתן יהיה לעמוד בפניה ונהיה חייבים לאכול עוד פרוסה.

בקערה גדולה מערבבים שמן, דבש וסוכר חום עד לקבלת מרקם אחיד ואז מוסיפים ביצים אחת אחת תוך כדי ערבוב, עד שהן נטמעות לחלוטין בתערובת. מוסיפים קמח, אבקת אפייה, קינמון, הל (אפשר לוותר אם לא אוהבים), ואבקת ג'ינג'ר. לסיום מוסיפים תה פושר חזק שעשוי משני תיונים ומערבבים עד לקבלת עיסה חלקה ואחידה, לא רצוי לערבב יותר מידי. את העיסה אפשר ליצוק לשתי תבניות אינגליש קייק משומנות היטב, או לתבניות קוגלהוף אישיות אם יש. מכניסים לתנור ל־45-35 דקות בערך, לפני שמחליטים להוציא נועצים קיסם בעוגה, אם הוא יוצא נקי סימן שהעוגה מוכנה. בזמן האפייה מכינים בקערית דבש מעורבב עם מעט קינמון לזיגוג העוגות. כאשר הן יוצאות מהתנור, מברישים אותן בדבש ומניחים בחוץ עד שיגיעו לטמפרטורת החדר.

ממתקי דבש קלילים

אם הכנתם כבר מספיק עוגות דבש והפעם תרצו להפתיע, תוכלו להכין בקלות ובמהירות ממתקי דבש אווריריים שנמסים ומשאירים בפה טעם מתוק מתוק. להכנת הממתקים נדרשים שלושה מצרכים בלבד שישנם בכל בית, כך שאפשר להכינם אפילו בספונטניות לאחר צוהריים נחמד עם חברים.

בסיר קטן מחממים סוכר ודבש עד שהם מתחילים לבעבע ומקבלים צבע חום ענברי יפה (להיזהר לא לבשל יותר מיד שהדבש והסוכר לא יישרפו). מורידים מהאש ומוסיפים בעדינות אבקת סודה לשתייה. יש להוסיף את הסודה כשהתערובת מבעבעת כך שאם אתם מכינים את הממתקים האלו עם ילדים, כדאי להיזהר מאוד. שופכים את התערובת המבעבעת, שעוד תמשיך לבעבע דקות נוספות, לתוך תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ומרוססת בשמן שהוכנה מראש. מניחים בצד כחצי שעה, וממתינים עד שהדבש יתקרר לטמפרטורת החדר. כשהדבש התקרר שוברים ביד קוביות או צורות לא מוגדרות בגודל בינוני, מניחים בקערה ומגישים.

פאי דבש מפתיע

אם כבר בחרנו כיוון בקינוחי דבש מפתיעים, לא שגרתיים, מעניינים, אך בעיקר טעימים, כדאי להכין פאי דבש מתוק שיש בו מליחות מעקצצת שמפתיעה את בלוטות הטעם. ומכיוון שזה פאי, הוא יושב בתוך תחתית בצק ניטרלית בטעמה, שנותנת מעטפת מושלמת למלית הדבש המלוחה מעט.

מכינים בצק לפאי לפי מתכון של בצק פריך פשוט. מערבבים קמח, מעט מלח וחמאה קרה חתוכה לקוביות, עד שמקבלים בצק פירורים. לבצק מוסיפים מים לאט עד שמתקבלים גושים גדולים יותר, ואותם לשים ביד עד לקבלת בצק נעים ונוח לעבודה. מחלקים את הבצק לשניים, משטחים אותו קצת, עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לשעתיים בערך (אפשר גם  להכין את הבצק יום מראש). לאחר שעתיים (או יותר) של מנוחה במקרר, מרדדים את הבצק ומשטחים אותו בתוך תבנית פאי עגולה משומנת, אם יש קצוות מחוץ לתבנית – חותכים אותן. את התבנית עם הבצק מכניסים למקרר עד שהמלית מוכנה.

להכנת המלית מחממים בסיר שמנת מתוקה, סוכר חום, קורנפלור וכמובן מלח. מערבבים עד שהתערובת מסמיכה מאוד, ואז מורידים מהאש. בקערה טורפים חלמוני ביצה, ומעבירים לאט, כף אחר כף מתערובת השמנת לתוך החלמונים. לאחר כל כף שמועברת, מערבבים היטב להשוואת טמפרטורות וכדי שהחלמונים לא יהפכו לחביתה. לאחר שכל תערובת השמנת מוטמעת היטב עם החלמונים, מוסיפים דבש ותמצית וניל ושוב מערבבים. מוציאים את התבנית עם הבצק מהמקרר ושופכים עליה את התערובת שהתקבלה. את התבנית מכניסים לתנור לכ־45-40 דקות עד שהבלילה בתוכה מבעבעת ושחומה. לא לדאוג שהבלילה עדיין לא יציבה, היא אמורה להתייצב בזמן ההתקררות. מפזרים על הפאי מלח גס מלמעלה ומכניסים למקרר לכמה שעות לפני שמגישים. הפאי טעים גם לאחר יום או יומיים במקרר כך שניתן להכינו מבעוד מועד כדי לא להילחץ בערב החג.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן