קרדיט נדב רוזנברג

יאוזה, האסייתית של צפון תל אביב, תציין במשך התאריכים 18-25/10, שבוע של חגיגות סאקה  יחד עם מנות ייחודיות המשלבות את הסאקה במרכיביהן טעימות מתפריט הסאקה העשיר שלה

הידעת ? שלמרות שקוראים לסאקה יין אורז הוא בכלל יותר דומה לבירה? שהמשקה היפני הנודע בכלל יוצר בסין בשנת 4800 לפני הספירה? ידעת שכדי להיות מנהל מבשלת סאקה יש ללמוד את זה במהלך עשרות שנים? שהסאקה היקר ביותר בעולם עולה 85,000 דולר והוא עשוי מגרגירי אורז שנקצרו משלושה שדות אורז ספציפיים במחוז היויגו? הידעת שככל שמשייפים את האורז לפני ככה ערך הסאקה עולה? שבתרבות היפנית זה גס רוח למזוג לעצמך כוס סאקה?

יאוזה, המסעדה האסייתית של צפון תל אביב, מציינת את החגיגות הבינלאומיות ליין האורז המפורסם בעולם, עם מנות ספיישל בהן נעשה שימוש בסאקה כתבלין בתאריכים 18-25/10. המנות הן: מרק מיסו סאקה – פטריות נמאקו, טופו, בצל ירוק, סויה, סאקה ואצות קומבו. דג מושיגיאו – פילה דג ים, טופו, ג'ינג'ר, בצל ירוק, פלפל חריף, סויה וסאקה.

הסאקה הוא המשקה הלאומי של יפן, ובכל יפן יש 1,500 מבשלות סאקה. מאחורי המשקה היפני היסטוריה ארוכת שנים ועדת מעריצים ענקית ביפן ומחוצה לה. בשנת 2017 נשבר שיא, כאשר יפן ייצאה לשאר העולם 13 מיליון בקבוקי סאקה בשנה. הקונה הגדולה ביותר היא ארה"ב, כששליש מהייצוא מגיע אליה. הסאקה עשה עלייה לישראל רק בשנים האחרונות, ויש לנו עוד הרבה מה ללמוד עליו.

למעט מנות הסאקה שמצטרפות לתפריט באופן זמני, יאוזה היא מסעדת שף אסייתית חדשה המציעה מגוון מנות מתוחכמות, אלגנטיות ומענגות המעניקות כבוד רב לחומרי הגלם האיכותיים והאותנטיים מיפן, סין, תאילנד ו-וויאטנם, לצד חומרי גלם תיכוניים באיכות הטובה ביותר. המנות כולן תוצר של מחקר וחשיבה מדוקדקים בדרך להרכבת הביס המושלם.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן