קרדיט צילום - אלבום משפחתי

רון רותם, אולי רק בן 14 אבל כבר קונדיטור ממש. את האהבה להכנת עוגות החל כשהכין עוגת יום הולדת לחבר. העוגה זכתה להתלהבות מכולם ורון החל לפתח את תחביב הכנת העוגות. 

תחום המטבח, הבישול והאפייה לא זרים לרון המוכשר, הוריו, רועי וענת, בשלנים ואת האהבה למטבח ספג מגיל צעיר. הוריו מספרים שכבר בגיל ארבע, החל לסייע במטבח והוא אחראי על הכנת קציצות הבשר, אורז מסוגים שונים, פסטות, קוסקוס ועוד. גם סבתו, נעמי רותם, אומנית פיסול ובעלת קייטרינג למאכלים ביתיים ומעוצבים, בעין יהב בערבה התיכונה, רון שמח לסייע לסבתו בהכנה, בבישול ואפייה, כך למד מתכונים נוספים, טכניקות וטיפים.

קרדיט צילום – אלבום משפחתי

לתחרות 'עוגות הגבינה' הטובה ביותר, שיזמה מועצת החלב ניגש רון, לאחר שפגש שכנה בסופרמרקט במושב, שסיפרה לו על קיום התחרות והמליצה לו להשתתף. הוא ניסה מתכונים שונים של עוגות גבינה, מתרבויות וארצות שונות, ערך ניסיונות ושיפורים במטבח הביתי והקפיד על חומרי גלם איכותיים ומעניינים בטעמם. בסופו של דבר הגיע לעוגה המיוחדת בעיניו, 'עוגת גבינה עם בייגלה ברוטב קרמל מלוח', אותה הציג בתחרות, שנחלקה לשניים. תחרות אחת בין בני המושבים ולאחריה תחרות ארצית, בה השתתפו הזוכים מהמושבים. רון רותם ניצח בשתי התחרויות והשאיר את השופטים פעורי פה לנוכח גילו הצעיר. 

מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר אומר: "אני מברך את רון על הזכייה ומודה לכל המשתתפים בתחרות. הזכייה של רון מוכיחה כי יש לנו דור צעיר, יוזם, מתעניין, מעורב, מחובר לשורשים החקלאיים ומעודד צריכה של תוצרת מקומית ואני מזמין עוד צעירים מעוררי השראה כמו רון להשתתף בפעילות גם בשנה הבאה".

השבוע חגגו את זכייתו של רון רותם גם חבריו מהכיתה וצוות המורים בבית הספר, כמובן עם העוגה המנצחת! כאשר כולם מחאו לו כפיים. "המעמד היה מרגש אבל מביך, הרעיפו עליי תשומת לב רבה, אבל זה מאוד שימח אותי, אני אוהב את תחום הבישול והקולינריה ורוצה ללמוד, להתפתח ולעבוד בו בעתיד כבוגר" אומר רון ומציין, כי ישמח להשתתף בחרות 'מאסטר שף לילדים', אם תהיה כזו. לתשומת לב המפיקים בטלוויזיה. 

עוגת גבינה עם בייגלה ברוטב קרמל מלוח

מתכון באדיבות רון רותם 

תבנית 26 עגולה בקוטר 26ס”מ

מצרכים:
10יחידות פתי בר קטנים
90 יחידות בייגלה
90גרם חמאה
2   גביעים שמנת חמוצה 27%
  2 כפות סוכר
1   כפית שטוחה תמצית וניל
  6כפות קרמל מלוח בייגלה (לתערובת הגבינות)
1\2גביע שמנת מתוקה 38%
4  כפות קרמל מלוח בייגלה (לציפוי)
מספר יחידות בייגלה לפיזור ולקישוט העוגה

מצרכים לרוטב קרמל מלוח:
80 מ"ל שמנת מתוקה
5 כפות חלב מרוכז
24 יחידות בייגלה קצוץ גס
100 גרם שוקולד בלונדי מלוח
1/2 כפית מלח

אופן ההכנה:
בסיס העוגה- לטחון את הפתי בר והבייגלה ולערבב עם החמאה. לשטח בתבנית, לקרר במקרר כ- 15 דקות.
מלית העוגה- לערבב את השמנת החמוצה עם הסוכר, להוסיף תמצית וניל ו- 6 כפות קרמל מלוח. לערבב היטב. להקציף את השמנת המתוקה ולערבב אל התערובת. להניח את המלית על הבסיס. להקפיא למשך 5 שעות.
ציפוי העוגה- למרוח על העוגה את רוטב הקרמל המלוח, לפזר מעל מספר יחידות בייגלה לקישוט ולהחזיר את העוגה להקפאה למשך הלילה. אם אין רוטב קרמל מלוח אפשר להמיס בבן מארי 300 גרם שוקולד בלונדי מלוח ולמרוח על העוגה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן