צילום מתן כץ

השף אביב משה שהשיק לאחרונה את המיזם הקולינרי המדובר ברחוב הארבעה בתל אביב – מסעדת MAKOTO, יארח במטבחו את השפית הקוריאנית ג׳ין לידור לשני ערבים שיתנו כבוד לקולינריה הקוריאנית, ולאמנות האירוח וההגשה הייחודית שלה. הערבים יתקיימו במסעדת מאקוטו ב-14 בנובמבר וב-28 בנובמבר (נר ראשון של חנוכה)

התפריט  הקוריאני הייחודי יוצע לאורחים ״א לה קארט״ ובארוחה יוצעו גם קוקטיילים קוריאנים על בסיס המשקה הלאומי ״סוג׳ו״ (Soju).

ג׳ין לידור לידור, בת 34, באה לישראל מסיאול ב-2019, בעקבות בעלה עומר. לידור, שבילתה את מרבית חייה הבוגרים באוסטרליה ובניו יורק, שם למדה עיצוב פנים, התגעגעה למטבח שעליו גדלה והחלה לשחזר מתכונים מהמטבח של אמה וסבתה.ת סבתי מכינה את ממרחי הצ'ילי ופולי הסויה להתססה. היא היתה מייבשת את הפלפלים בחצר הבית במשך שבועות, לאחר מכן היתה טוחנת אותם ומניחה להם לתסוס בכדים שהיו תלויים מהתקרה כמה חודשים. הריחות האלה מלווים אותי עד היום".

הטבחים הקוריאנים שוקדים על יצירת הרמוניה בין סך המרכיבים של הארוחה. את טעמם העדין של גרגרי האורז, לדוגמה, מאזנים מגוון ירקות מותססים ונזידים מתובלים בכבדות; בתכנון הארוחה מובאים בחשבון שילוב הצבעים בין הדגנים, הירקות והבשר ואופן הגשתם לשולחן; הצלחת הארוחה תלויה בעושר המרקמים והטמפרטורות, שיוצרים יחד תחושת הסתעפות אין סופית.

תפריט ערב קוריאני: מאקוטו X ג׳ין לידור

מנות פתיחה (55-85 ₪)
סושי מקדש מבחר סושי צמחוני בסגנון בודהיסטי בהשראת הנזירה שפית ג׳אנג קוואן. פטריות בסגנון קוריאני, שורש לוטוס מוחמץ וקימצ׳י. * כולל רוטב דגים ; טופו גאנגג׳אנג טופו מטוגן ברוטב חמוץ מתוק ; סשימי סלמון סלמון מושרה במרינדה קוריאנית ומוגש עם פטריות ; ג׳און קימצ׳י פנקייק קוריאני עם קימצ׳י ; ג׳און פירות ים ובצל ירוק פנקייק קוריאני עם שרימפס, קלמרי ובצל ירוק; מרק מאנדו מרק דמפלינג בשר בציר אצות.

מנות עיקריות (85-145 ₪)

ביבימבאפ אורז עם בצל, גזר, פלפל אדום, פלפל צהוב, חסה, תרד ובשר מתובל בסגנון קוריאני, בתוספת ביצת עין, עם רוטב צ׳ילי חריף (או רוטב מבוסס סויה)* אפשרות צמחונית ; ג׳אפצה איטריות בטטה עם בצל, גזר, פלפל אדום, פלפל צהוב, חסה, ביצה ובשר בסגנון קוריאני. * אפשרות צמחונית ; בולגוגי נתחי בקר בתיבול קוריאני קלאסי. מוגש עם אורז ; עוף חריף עוף בסגנון קוריאני חריף. מוגש עם אורז ; דג על הגריל פילה דג בתיבול קוריאני. מוגש עם אורז ; איטריות סובה בליים איטריות סובה בציר ירקות ואצות בבישול ארוך עם פרוסות ליים.

מנות צד
קימצ׳י כרוב ;  קימצ׳י בצל ירוק

קינוחים (50-65 ₪)
טאוק מוצ׳י קוריאני עם ממרח שעועית אדומה, סירופ חלב ופירות יער; משחק הדיונון חלת דבש וגלידת אורז

קוקטייל (50 ₪)
סוג׳ו לימון סוג׳ו קוריאני, טוניק, לימון ועשבי תיבול.

 

 

 

MAKOTO

השף אביב משה וקבוצת משקיעים, השיקו מיזם קולינרי חדש ברחוב הארבעה בתל אביב – מסעדת MAKOTO מטבח פיוז'ן המשלב מזרח ומערב עם נגיעות אסייתיות בחותמת אישית.

במסעדה החדשה מעניק השף אביב משה פרשנות וחותמת אישית למטבח הפאן אסייתי המגוון והעשיר. מקורות ההשראה שלו ניזונים ממגוון מנות ממטבחי המזרח הרחוק ושילובם לצד מנות דגל שהגה ורקח לאורך השנים. חיבור זה מייצר מטבח פיוז'ן מרהיב בו באים לידי ביטוי טכניקות בישול מגוונות ממזרח וממערב, תיבולים ביתיים ייחודים המאפיינים את הקו הקולינרי של אביב ויחד יוצר תפריט אקלקטי ועשיר. לצד תפריט המנות של השף פועלת במסעדה עמדת סושי עשירה ומגוונת .

על עיצוב המסעדה הופקד אלכס מייטליס, אדריכל בעל שם עולמי ותחת ידיו יצר חלל אקלקטי באווירת קז׳ואל משוחררת אך גם מוקפדת ומהודקת. במרכז החלל בר גדול בו מוגשים קוקטיילים מסעירים, לצד תפריטי יין וסאקה עשירים, במרחב המסעדה פינות ישיבה אינטימיות, וחדרי אירוח פרטיים כולל חדר פרטי מרהיב (18 מושבים), התוצאה חוויה מרגשת שמתאימה לקהלים מגוונים כשכל אחד יכול למצוא בה את מקומו. להשלמת האווירה הקדישו חשיבה מיוחדת על המוסיקה שתנוגן במהלך הערב ובערבי די ג׳יי מיוחדים.

"באופן כמעט אבסורדי MAKOTO היא תוצאה של שנת הקורונה אשר פגעה והחריבה כמעט כל ענף וכל חלקה טובה במיוחד בעולם הקולינרי. מהמקום הזה של שקט ומחשבה עמוקה מהבית ומשותפיי לדרך נולד הרעיון לMAKOTO . יצירה חדשה המתאימה עצמה לעידן פוסט קורונה שתתאים לזמן החדש ולרצון הסועדים והאורחים לחזור לבלות וליהנות ולאכול בלי לוותר על אף חלק של החוויה,

מסעדת עם מנות אקלקטיות, קוקטיילים אקזוטיים ואלכוהול איכותי לצד אווירה ״כיפית״ הן אלו  המובילות את סצנת הבילוי במרכזי הבילויים בעולם" מוסר השף אביב משה.

כתובת MAKOTO – רחוב הארבעה 21 תל אביב

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן