צילום: גל בן זאב

בימים סוערים אלו, האפייה בבית הפכה ליותר מסתם בילוי – זו פעילות שמנחמת ומביאה שמחה וטעם לרבים. בין אם אתם אופים מנוסים או סתם חובבנים, הבטחת חווית אפייה מוצלחת ובטוחה – היא בחשיבות עליונה.
להלן טיפים שיעזרו לכם לאפות בהצלחה ובהנאה באדיבות סולתם מותג כלי הבישול והאפייה.
ארגנו והכינו: כדי למנוע לחץ של הרגע האחרון וכדי להבטיח תהליך אפייה חלק – רגע לפני הכנת המתכון, רכזו את כל המרכיבים והכלים הדרושים להכנתו. חממו את התנור ורפדו את תבניות האפייה מראש.
דיוק במדידה: אפייה היא מדע! חשוב להיות מדויקים במדידת המרכיבים. השתמשו בכוסות, כפות מדידה לחומרים היבשים ובמשקל מטבח למדידת הקמח, סוכר והאלמנטים הנוספים. כמו כן, עקבו בקפידה אחר המתכון לקבלת תוצאות טובות ובטוחות.
מרכיבים איכותיים: בחירת חומרי גלם איכותיים חשובה מאוד לטעמם הסופי של המאפים: ביצים טריות, תמצית וניל טהורה, שוקולד איכותי, תבלינים טריים משפרים לחלוטין את טעם האפייה.
מרכיבים בטמפרטורת החדר: הוציאו את בהם אתם עומדים להשתמש להכנת המאפה, כמו חמאה, ביצים וחלב מהקירור החוצה לפני השימוש בהם על מנת שיהיו. שימוש במרכיבים בטמפרטורת החדר מייעלת את הליך התמזגותם בבלילה. זו הופכת לחלקה יותר ומרקמו של המאפה לטוב יותר.
הקפידו על טכניקות הערבוב: ערבבו במהירות נכונה לא איטית ולא מהירה מידיי. ערבוב יתר של הבלילה, עלול לגרום למאפים להתקשות, בעוד שערבוב עדין עלול להפוך את המרקם ללא אחיד.
הקפידו על טמפרטורות וזמני אפייה המומלצים במתכון : השתמשו במד חום לתנור בכדי להבטיח דיוק של טמפרטורות, שכן טמפרטורה לא נכונה עלולה להשפיע על התוצאה הסופית.
הימנעו מפתיחת דלת התנור: הקפידו על זמן האפייה, אל תפתחו תנור לפני או במהלך האפייה. פתיחת דלת עלולה לגרום לתנודות בטמפרטורה ולהשפיע על המאפה. (להפיל אותו במהלך תפיחה)
קררו ואחסנו את המאפים: אפשרו למאפים להתקרר לחלוטין על רשתות לפני אחסונם. אחסון לא נכון עלול לגרום להצטברות לחות, מה שהופך את המאפים לרטובים. לאחר שמוכנים אחסנו אותם במכלי אחסון אטומים על מנת לשמור על טריותם.
התנסו ותהנו: אפייה היא אומנות וליצירתיות אין גבול! אל תפחדו להתנסות בטעמים וקישוטים. בתיאבון!

צילום: גל בן זאב
צילום: גל בן זאב
צילום: גיל אבירם

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן