אסף קרלה

בימים אלו מציינת ׳המוציא׳ של השף אבי לוי עשור שנים של פעילות. לרגל ציון הדרך המשמעותי, החליטו במסעדה הירושלמית להשיק תפריט מיוחד שכולל מגוון מנות, שחלקן כיכבו בימי הפתיחה של המסעדה, חלקן הופיעו כמנות ספיישל ואליהן התווספו מנות חדשות, הן לתפריט הצהריים והן לתפריט הערב, כל המנות החדשות מתכתבות עם ׳המוציא׳ והאווירה הקולינרית שיש במסעדה.

צילום שחמה ובסלה: רון ירקוני יחסי ציבור

בתפריט העשור תמצאו את המנות הבאות:
רצועות של דג קוד נורבגי משובח ברוטב עריסה פלפלים ושרמולה אלג‘ירי, סלט שוק ירושלמי שנבחר בקפידה ומשתנה מדי שבוע ומורכב מירקות משוק מחנה יהודה, אנטריקוט משובח ומח עצם עם פריקה חיטה מעושנת, מרגז בייתי חריף, סלט עגבניות מרוקאי, סלט זיתים ותפוזים מרוקאי, “שחמה ובסלה" חלה ממולאת בבשר ובצל לימון כבוש, בצל ירוק, טחינה לבנה ומלפפון חמוץ (מנה אלג׳יראית שאבי אכל פעם אחת בחייו כשהיה ילד ולקח לו עשור לשחזר אותה בשלמותה), שבקייה שייטל ואסאדו, פיסטוק וציר עגל, מסאפן פיסטוק – עוגת פיסטוק אפויה קרמל מלוח וקרם קוקוס, מבחר קינוחים מעשה ידי אמא מרים, ועוד מנות דגל כמו בולט, ארטישוק ממולא פרגית, מעורב המוציא, ממולאים של אמא, סופריטו בשר, סופריטו עוף צלוי ועוד.
שף אבי לוי, בעלי ׳המוציא׳: ״ציון הדרך הזה מרגש אותי מאוד. היה חשוב לי מאוד לא לבטל מנות שרצות כבר שנים ואורחים מגיעים מכל חלקי הארץ כדי לטעום אותן, לכן החלטתי לעשות רענון לתפריט ולהכניס מנות חדשות ולשנות במעט טעמים במנות הדגל של המוציא שקיימת כבר עשור. מה שנשאר מה שמאחד בין כל המאכלים שנמצאים בתפריט היא העובדה שהכנתי אותן מהזכרונות שלי, זכרונות מהמטבח של סבתא ז״ל, זכרונות מהילדות שלי שאליהם התווספו רעיונות אותם שאבתי מטיולים בעולם, מהשתלמויות במטבחים שונים בעולם, שילוב של חומרי גלם אותם חקרתי במשך שנותיי במטבח, כשהכל בתחום האותנטיות שאליה אני משתייך. אני אסיר תודה על האמון של הלקוחות היקרים על האמון, על הפרגון ועל התגובות החמות.״

צילום שחמה ובסלה: רון ירקוני יחסי ציבור

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן