צילום: אלקע בר

תיירות עין זיוון שהפכה למוקד קולינרי עשיר, מזמינה לקראת עונת הקיץ, ליהנות מטעמים חדשים בעסקים קולינריים חדשים שנחנכו לאחרונה בקיבוץ.

'אלקע בר'- פודטראק ובר אוכל מקומי, בניצוחו של השף דור אלקלעי ממוקם ב'מצפה רונן' על כביש 98, שהוקם לזכרו של רונן גלבוע ז”ל, מצוות התיירות של עין זיוון, הצופה אל נוף עוצר נשימה, של עמק הבוסתנים ומטעי התפוח והדובדבן שבעמק קוניטרה, בצפון הגולן. ניתן להסב בשולחנות עם שמשיות הפזורים לצד הפודטראק או בבר עץ מלא, רחב ידיים, הפונים אל הנוף.

השף דור אלקלעי החל את דרכו הקולינרית לפני כעשור במסעדות שף מובילות בתל אביב, בין היתר התמחה בבשר, כאשר תמיד היה בליבו חלום לפתוח בית לאוכל, עם דודו היקר יורם יוסף ז"ל שהתגורר בקיבוץ עין זיוון. בני משפחת אלקלעי החליטו כעת להגשים את החלום, אלקלעי עזב את תל אביב והעתיק את מגוריו לעין זיוון ויחדיו הקימו את 'אלקע בר', המציע מנות המבוססות על הגידולים החקלאיים וחומרי הגלם המקומיים בטרואר המיוחד של הגולן, את הכל אורז השף אלקלעי לכריכי בייגלס בייתי, עם מגוון מילויים ומטבלים הנעשים במקום, לצד סלטים טריים, קינוחים, יינות מיקבי הגולן, בירה מקומית מהחבית, תה מחליטות מקומיות וקפה משובח.

בין המנות בתפריט, בייגלס במילויים שונים:
פרייד צ'יקן- עוף מטוגן, קלוסלאו, מיונז פסטו, פלפל מוחץץ ורוטב ברביקיו
בקר ג'רסי- שייטל דק ושום קונפי, מיונז, חרדל, חמוצי הבית ורוטב בירייה
פורל מכאן- פורל צרוב, טחינה, סילאן, שמן צ'ילי, פלפל מוחמץ וירקות
פטריות 'פרימורדיה'- סלק מרוקאי, חמוצי הבית
בייגלס עם שמנת, תותים ובזיליקום

עוד בתפריט:
פלטת מטבלים: צזיקי, סלק פטה, טחינה לימון כבוש ואריסה
ברי צלוי- גבינה בתנור, דבש חריף, חלת דבש, זעתר וסלט חמוץ
כבד קצוץ- כבד ביתי, קורנישונים, סלטון חמוץ
סלטים: חסה מהכפר- חסות, ויניגרט, גבינת פטה, מיקס אגוזים
קינואה אדומה עם מיקס ירוקים, חמוציות ואגוזי מלך
לקינוח: פנקוטה קורנפלקס, ומוס שוקולד

'פרימורדיה' Primordia – חווה גידול לפטריות
החקלאים אלכס מרינה וימיאל סמו מקיבוץ עין זיוון, התאהבו בתחום גידול הפטריות, העמיקו את הידע בתורת גידולן והקימו את 'פרימורדיה'- חווה לגידול פטריות מיוחדות, עשירות בטעמים ובעלות יתרונות תזונתיים ובריאותיים.

Primordia- הינו שלב בתהליך התפתחות הפטרייה בו נוצרים הניצנים הראשונים של גופי הפרי.
כיום מגדלים בחווה 4 זנים עיקריים של פטריות- פטריית 'רעמת האריה'- אשר צורתה המיוחדת שובה את העין ונראית כמעין כדורי שלג ספוגיים אך קשיחים, המדמים רעמה של אריה. הפטרייה המיוחדת עשירה בשמנים בריאים, סיבים תזונתיים, בטה גלוקנים, ויטמינים מקבוצת B, סידן, נחושת, ברזל, אשלגן וסלניום.

פטריית 'צדף כחולה'- בעלת טעם עמוק וצבעה כחול, ידועה כמרגיעה את מערכת העצבים ומסייעת במצבי אי שקט, עשירה בחלבון, וויטמינים כגון ניאצין, ויטמין D בטא-גלוקנים וברזל ופטריית 'צדף ורודה', ופטריית 'צדף צהובה', בקרוב ישתלבו זנים נוספים. הפטריות משווקות לעסקי הקולינריה בעין זיוון ולמסעדות הגולן. אלכס וימיאל מקיימים סיורים מודרכים בחווה על אופן גידול הפטריות וייחודיותן, וניתן לרכוש במקום.

עוד בתיירות עין זיוון: שוק איכרים 'ע"ז-איז מרקט' שפתח את שעריו ויתקיים בימי שישי אחת לשבועיים (השוק הבא ב 5.5), ארוחת הבוקר הטובה בישראל- במסעדת כפר הנופש עין זיוון- הפתוחה לקהל (בהזמנה מראש) ומציעה בופה עשיר, יקב פלטר ויקב בהט (כשר) בו פיצרייה ומתחם 'BURGER', מאפיית 'מטרלו', 'החומוסייה', פודטראק איטלקי 'דה קוואליטה', מפעל בוטיק לשוקולד 'דה קרינה', 'הבית של אביבה'- ארוחות ביתיות, 'חוות שדה לבנדר' המציעה סלסלות פיקניק עם מטעמים מקומיים, ועוד.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן