קרדיט צילום: אנטולי מיכאלו.

מסעדת שף טאפאס עולמית, אוניקס, היא אחת המיוחדות בנוף המסעדות של העיר התחתית בחיפה. היא מזכירה מסעדות יוקרתיות בחו"ל, הן באווירה, בעיצוב המרהיב, ובמנות המוקפדות שעשויות מחומרי גלם איכותיים שיובאו מהעולם, ועשויות בידי השף ג'וני גוריק, שבישל לשועי עולם, נשיאים, ומלכים. אובאמה, ערפאת, רבין, המלך חוסיין, שיראק ועוד הם רק חלק קטן מרשימה מפוארת. הוא בוגר בתי ספר גבוהים לקולינריה של פרנסואה רבלה, ופול בוקיז בצרפת, והוא מתמחה במטבח מודרני שמשלב את זה הצרפתי והאיטלקי הקלאסי.

קרדיט צילום: אנטולי מיכאלו.

במסעדת שף אוניקס, שנקראת על שמה של אבן חן יוקרתית, הוא מגיש מנות טאפאס מכול העולם, מנות בהשראת מדינות שבהן שהה במהלך עבודתו בחו"ל. שף ג'וני הוא נוצרי ארמי, שפת אימו היא ארמית, והוא במקור מהרובע הנוצרי בעיר העתיקה בירושלים. במסעדה הושקעו מיליונים, כי הבר, והשולחנות עשויים מאבן האוניקס, שאחת מתכונותיה המרהיבות היא חדירת אור דרכה.

קרדיט צילום: אנטולי מיכאלו.

בין המנות שמוגשות שם אפשר למצוא גם את: הפאני פורי – מוגש עם מוס סלמון, גרגרי חומוס, בצל, כוסברה, ועלים ירוקים סחוטים. (62 ₪); סוכריות עגל – דפי בקר עגל מתובלים בפיסטוק חלבי, עם מרמלדת בצל ויין אדום משובח. (70 ₪); בונבון סלמון – סלמון כבוש בסלק (גרבלקס), מוגש עם קרם חציל מעושן (75 ₪); שוטר שרימפס – שרימפס מוגש בשוט מנגו, פסיפלורה, בזיליקום וצ'ילי תאילנדי. (68 ₪); ויטאלו טונאטו המנה האיטלקית הקלאסית עם מגע מודרני של השף– פרוסות בשר עגל, לצד רוטב טונה. (68 ₪); חציל גן עדן – שישה מרקמים שונים מחציל בלאדי. (60 ₪); עונג הציידים – בייקון טלה, ואנטריקוט כבושים במלח, מוגשים עם קרם שום שחור, ואיולי כמהין. (68 ₪); בגזרת הסלטים יש את הסלט קיסר מודרני בסגנון השף – לבבות צלויים של חסה רומית, חזה אווז מעושן, פרמז'ן, ושבבי שום עם קרוסטיני קלוי. (62 ₪); וסלט בלוגה עדשים – עדשים שחורות, גבינת פטה מגורדת, וזיתי קלמטה. (56 ₪); לקינוח מוגשים: הלן היפה – אגס ממולא בטופי וקרם שוקולד. (42 ₪); בקלוואה- בקלוואה מפורקת לטעמי פיסטוק, מסטיקה, ובצק פילו מקורמל בדבש. (42 ₪); לימונצ'לו – קינוח לימון בשלושה מרקמים. (42 ₪).

קרדיט צילום: אנטולי מיכאלו.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן