צילום מרי מזוז

לאחרונה נפתחה מסעדת "הקולורטו" מקבוצת המסעדות OH-LA-LA ותחת ניצוחו של השף רוני וויס. המסעדה מעוצבת כפנינה אורבנית בלב רובע החדשנות בבאר שבע, ומציעה תפריט איטלקי אותנטי מחומרי גלם משובחים וטריים, תפריט אלכוהול עם מגוון קוקטיילים קלאסיים ותפריט יינות עשיר. הקולרוטו לא רק מסעדה עם מנות ייחודיות, אלא גם פלטפורמה ליצירת שינוי קולינרי ותרבותי באזור.

מסעדת הקולורטו (המשמעות באיטלקית- צבעוני), נפתחה בשבועות האחרונים בבירת הנגב ועומדת על הרעיון ליצור משהו חדש ומקורי בתרבות האוכל באזור הדרום. המסעדה הינה חלק מקבוצת ה OH LA LA בבעלותם של דביר אייזן, נוי ברבי ואיתמר חלק הכוללת את מסעדת "או לה לה", הפיטסרי "טרה זולי" ושלוש מעדניות של מותג הגבינות הידוע "באשר" הנמצאות בבאר שבע, נתיבות ושרונה מרקט.

הסגנון הקולינרי במסעדה מתבסס על רכיבים איכותיים וטריים שהשף רוני וויס בוחר בקפידה. הוא מתמקד בהבאת חומרי גלם איכותיים מהשוק ישירות לצלחת הסועד, ומשתמש בטכניקות בישול מתקדמות כדי לחלץ ולמקסם את הטעמים במנות. אחד המוטיבים שמובלים את המסעדה ואת השף הוא לא לנסות להתאים את המטבח האיטלקי לחיך הישראלי, אלא להפך-להביא את השיטות והטעמים של הכפרים המסורתיים באיטליה ולשמור על המסורת כפי שהיא.

השף וייס (43), נולד בבירת הנגב ואת נערותיו העביר בתאילנד יחד עם משפחתו, והיום הוא מספר שזאת הייתה חוויה שהשפיעה על רעיונותיו הקולינריים. כשחזר לארץ, עבד במטבחים המובילים בישראל כמו מסעדת המסה, טורקיז, תכנית בישול בפריים טיים ובאירועים אקסקלוסיביים פרטיים. לאחר תקופה השף וויס, החליט לאתגר את עצמו ובחר לעבור לאיטליה לסטאז' במסעדת מישלן בטוסקנה שבאיטליה, ולימים הפך לשף המסעדה. "אני חושב ששם הבנתי כמה הבישול מרגיש לי טבעי וכשאני במטבח אני מרגיש בבית" אומר וויס.

תפריט מסעדת הקולורטו מורכב ממגוון מנות איכותיות וטעימות, כולל פיצות, בשרים, דגים ופסטות, הוא מציע את כל הגיוון שיש באוכל האיטלקי. בין המנות: זוקיני ריקוטה- קרפצ'יו של זוקיני טרי, עם מלח כמהין שמיוצר במקום, מוגש יחד עם ריקוטה, גרידת לימון ואבקת קשיו; קרודו קולורטו- פרוסות של דג נא עם שמן זית ומלח גס, סחוג בזיליקום שמנת חמוצה וצלפים; מנות מהטאבון- פיצות בניחוח נפוליטני עם גבינות ייחודיות, פסטות ומגוון לחמים ופוקאצ'ות שנאפות במקום בטאבון הגדול שנמצא בלב המסעדה. אבל עם כל הכבוד לפיצות, לדגים וכמובן לפסטות המעולות, ה-מנה של המסעדה נקראת "ניוקי עננים"- ניוקי קטנים ושמנמנים עשויים מקמח תפוחי אדמה מלווים ברוטב פטריות כמהין עם ניחוח משכר וטעם אלוהי.

לצד מנות המסעדה, בקולורטו תוכלו למצוא מבחר יינות איכותיים מאיטליה ומרחבי העולם להשלמת החוויה הטעימה. תפריט המשקאות כולל בירות איכותיות, יינות לבנים ואדומים, קוקטיילים המורכבים מאלכוהול איכותי מהמותגים המובילים בעולם וסירופים טבעיים מיוחדים ובלעדיים הנרקחים במקום.

גם עיצוב המסעדה מתכתב עם הכפרים הציורים של איטליה. המסעדה ממוקמת ברובע החדשנות בעיר באר שבע שמשמש כמרכז ההייטק בעיר, וכשנכנסים לקולורטו האורבנית והקלאסית מקבלים הרגשה של "פסק זמן" מהשגרה ולהנות מהפשטות והטעמים.

רוני וויס, שף המסעדה: "האוכל תמיד היה סביב החיים שלי. במקומות שבהם גדלתי ובטיולים שטיילתי, תמיד אהבתי לטעום ולבשל טעמים חדשים. בחרתי להקים את המסעדה החדשה שלי דווקא בבאר שבע, בעיר בה נולדתי וגדלתי כדי להרחיב את הסצנה הקולינרית בעיר. החוויה הייחודית בקולורטו מחברת בין עולמות ואנשים"

"אנחנו נמצאים בעולם שהולך ומתקדם טכנולוגית עם הבינה המלאכותית, ולמרות זאת חווית האכילה בחוץ לא יכולה להיעלם, אנשים אוהבים לצאת מהבית לשבת ולאכול, אין דבר כיפי מזה במיוחד שמדובר בחוויה טובה. בנוסף לזה. אנחנו גם יודעים שיש קהל יותר בוגר בעיר שרוצה לצאת וליהנות במסעדה שהיא גם בה עם מחירים נוחים של אלכוהול, מנות קטנות שכיף לנשנש ואווירה מעולה". מסכם דביר אייזן, מבעלי המסעדה.

שעות פתיחה:

ראשון-חמישי: 8:30 23:00 שישי-שבת: 11:00-23:00

צילום פורת גנון
צילום מרי מזוז

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן