דוניאנא פותחת את העונה החמה ומציעה לוקיישן עם שקיעות חלומיות, תפריט קייצי, קוקטיילים מרעננים ושעות פעילות מורחבות מסביב לשעון. הטרסה אל מול הים נכנסת להילוך גבוה ומאפשרת שילוב מנצח של אוכל נהנתני ונוף מהפנט ומרגיע של ים כחול ושקיעות צבעוניות. בכל יום יוכלו ליהנות באי המקום מאווירה מוקפדת, אוכל טוב ואלכוהול משובח.

על רקע חומות עכו העתיקה, לצד שרידי הנמל הצלבני העתיק, תמצאו את דוניאנא. המסעדה מציעה תפריט ים תיכוני קלאסי, החל מקלאסיקות כמו עלי גפן וקלאמרי צרוב על מצע לאבנה, המשך במאזטים של סלט טאבולה, פטוש, כל סוגי החצילים שאתם יכולים לדמיין, חומוס, טחינה וכל החשודים המיידיים, ועד לשלל בשרים, דגים ופירות ים – כולם טריים ומגיעים לכאן יום יום ישירות מהדייג או הקצב. מבחר האלכוהול מרשים אף הוא, ותוכלו להתאים לבשר או לדג שלכם כל סוג יין, בירה, וויסקי או וודקה שרק תבחרו. כל הנ"ל בשילוב עם חומות העיר העתיקה בהחלט עלול לגרום לכם לסחרור.

אם אתם אוהבים לאכול טוב, לקבל שירות מעולה וללגום יין משובח, מסעדת דוניאנא בעכו היא מקום שיתאים עבורכם בצורה מושלמת. עכו היא אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, ואזור העיר העתיקה בעכו הוא מן המקומות היפים בישראל. בראש החומה הדרומית של העיר העתיקה בעכו, נמצאת מסעדה ממנה נשקף נוף פנורמי של 360°, ממנו ניתן לראות את כל מפרץ חיפה, הנמל העתיק של עכו וחומות העיר העתיקה, שרידים של מבצר צלבני היסטורי והים התיכון המהפנט. משמח במיוחד לגלות שהאוכל בדוניאנא משובח במיוחד, עשיר בדגים ובפירות ים, כך שניתן ליהנות מחוויה קולינרית אמיתית המשתלבת באופן מושלם עם הנוף המהפנט.

דוניאנא (دنيانا) בערבית, משמע "עולמנו", והיא אכן מציעה צוהר לעולם מיוחד ונפלא של אוכל ויופי. דוניאנא הוקמה לפני יותר מ 18 שנה על ידי מואנס וסאמר, שני חברות ילדות מעכו שהבינו שהמיקום פשוט זועק להקמת מסעדה טובה, בה סועדים יוכלו ליהנות מנוף יפה לצד אוכל מעולה.

השף סאהר סולימאן בנה תפריט קיצי הכולל מגוון רחב של מנות חדשות המותאמות לטמפרטורות העולות, ביניהן: סשימי טונה צרובה בתוספת חציל מעושן, שמן בזיליקום פיסטוק חלבי; בשר סרטנים ברוטב שמנת וגבינת פרמז'ן ; בשר לובסטר על מצע פירה ועוד. בדוניאנא דבקים בשימוש בחומרי גלם מקומיים של המטבח המזרח תיכוני, עם טוויסטים אקלקטיים של מטבחים מובילים ואהובים נוספים. מנות הפתיחה המוגשות הן כולן על טהרת המזרח התיכון: חומוס, סלט טורקי, באבא גנוש, פטוש, טבולה, רוקט גלילי רענן עם תפוח והדרים, סלט שמיר עם חמוציות ושקדים, סלטי ירק מרעננים ומשגעים ועוד. פלטת הסלטים ומנות הפתיחה מביאה את כל האגן המזרחי של הים התיכון אליכם לצלחת, והכל מחומרי גלם מקומיים.

מנות הביניים הן תאווה אמיתית לסועדים: עלי גפן יפים מגולגלים עם לבנה, פטאייר ערבי ממולא תרד; קובה מטריף; קלמרי עם תימין, קלמרי צרוב על מצע לבנה עם שמן בזיליקום; בשר סרטנים; סשימי של דג טרי; דג נא על מצע טבולה בצירוף יוגורט חמצמץ; קוקי סאן ז'אק (סקאלופס) על מצע בטטה; שווארמת דג מצוינת עם בצל, סומק ועמבה; ולסיום סביצ'ה דג עם גבינת שנקליש, שהיא גבינה מזרח-תיכונית המקובלת במטבח הערבי.

העיקריות של דוניאנא הן מנות שרימפס ודגים איכותיים, מדניס ועד לוקוס וברבוניה. מנת הדגל של דוניאנא היא מבחר של פירות ים כמו קלאמרי ושרימפסים המבושלים בקדרת ברזל יצוקה עם רוטב שום ולימון. בנוסף, תוכלו למצוא מגוון בשרים איכותיים מקצביית דבאח בצפון: עופות, כבש, סטייקים ועוד. המנות משתלבות היטב עם מבחר היין העצום של המקום, או לצד קוקטיילים משובחים מהבר.

אם תשבו בדוניאנא, מיד תחושו בשירות האיכותי: המלצרים במסעדה אינם חבר'ה צעירים, אלא צוות בוגר ומנוסה שעובד שנים כמלצרים במקום. לא מדובר במלצרים המשלבים עבודה במשרה חלקית עם עיסוק אחר, אלא צוות אדיב של מי שלקחו את המלצרות כמשלח ידם. צוות המלצרים המסור כולו רוצה בטובת הלקוח והמסעדה, ויעשה הכל כדי שתהיו מרוצים ותהנו מהחוויה.

דוניאנא
כתובת: סאלח אל בצרי, עכו
ימים ושעות פתיחה: ראשון עד שבת – 12:00-00:00

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן