קרדיט צילום: אלדד מאסטרו

זו השנה ה-23 שפסטיבל האוכל הכפרי מתקיים במטה יהודה, אזור היין הראשון של ישראל, והוא מהווה מעצמה קולינרית של ממש. עם עשרות בשלנים ובשלניות, שפיות ואופים המתמחים בסגנונות שונים ומיוחדים.
לכבוד סוף השבוע האחרון של הפסטיבל, אספנו כמה אירועים מיוחדים ומעניינים במיוחד: אירוע סיום הפסטיבל – "מטבח משלהן" – הכולל הרצאה של תאיר מורדוך ובראנצ' מעשה ידיה של רות אוליבר, חגיגות יום הולדת 11 למבשלת שריגים עם השקה של 2 בירות חדשות ודוכני בשרים, קבלת שבת בסגנון קוצ'יני במשק אליהו עם אופירה ואסתר, שוק לילה וארוחה במשק חביביאן, השקת יינות לבנים חדשים ביקב שורק ומשתה הודי מפנק ברישקה.
חמישי-שבת, 30 במרץ – 1 באפריל, ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה.

קצת יותר מידע על האירועים:
סיטופיה "מטבח משלהן"
באירוע מיוחד, שחותם את אירועי פסטיבל האוכל במטה יהודה, מתחם האירוח היפיפה סיטופיה מארח את השף קונדיטורית רות אוליבר ובוגרת מאסטר שף תאיר מורדוך לאירוע מפנק של שישי צהרים עם אוכל טוב והרצאה מרתקת. במרכז האירוע עומד הספר "מטבח משלהן" – ספר בישול יוצא דופן, שיתוף פעולה בין איגוד מרכזי הסיוע ליזמית והעורכת יעל כלב, בו משתתפות בהתנדבות 50 נשות אוכל מובילות. הפרויקט הוא פרויקט ללא מטרות רווח וכל ההכנסות שלו מיועדות למניעה של אלימות מינית בחברה הישראלית.
האירוע כולל הרצאה מרתקת מאת תאיר מורדוך "חלומות שחייבים להגשים" לצד בראנץ' מפנק של רות אוליבר, כולל מנת הדגל של הספר "מטבח משלהן" – הגוזלמה! כל ההכנסות מהאירוע יתרמו למרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. האירוע בהרשמה מראש. מספר המקומות מוגבל.
סיטופיה, כפר אוריה
31 במרץ | 11.00-13.00

מבשלת שריגים | בירגארדן
באזור המרהיב של עמק האלה, אזור בו יצרו בירה כבר לפני 2,700 שנה, ממוקמת מבשלת שריגים, בירות הבוטיק של עופר ואוהד. בסוף השבוע הקרוב, יחגגו 11 שנים להקמת המבשלה, עם השקה של 2 בירות חדשות, הופעה חיה, דוכני אוכל של אלי אבן שיהיה אחראי על פלטת בשרים מהמעשנה, נקניקיות תוצרת בית, קבב ופרגיות ועוד.
מבשלת שריגים, שריגים-ליאון
31 במרץ ו-1 באפריל, שישי ושבת | 10:30-17:00

קרדיט צילום: ליאור רונן

אופירה ואסתר | משק אליהו | מטבח יוצאי קוצ'ין
אסתר ואופירה הן חמות וכלה אשר רוקחות מטעמים קוצ'יניים מסורתיים. המטבח שלהן מבוסס על מתכונים משפחתיים שעברו מדור לדור ועל חומרי גלם איכותיים. ביום שישי הן מקיימות במשק קבלת שבת עם המוזיקאי מאור מדמון, המשלב טאבלות הודיות וצלילים מקוצ'ין עם כלי נגינה אתניים ומערביים. בשבת, מתקיימת פעילות קצבית לכל המשפחה עם כלי הקשה ותיפוף גוף לצד מאפים וחטיפים קוצ'יניים מסורתיים. בהרשמה מראש.
משק אליהו, מעלה אוריה 71, כפר אוריה
קבלת שבת > שישי 14.30 | הארוחה > .10.30-16.00| שבת ב-11.00-13.00

אוכל קווקזי בגינה של אלונה
אלונה עלתה ארצה בגיל 11 מדגסטאן וכחלק מהעיסוק שלה בקולינריה, היא חוקרת ומבשלת את המטבח הקווקזי. כשהתחילה לתעד את המטבח גילתה שמצד אחד המתכונים הקווקזים הם המתכונים הכי נקראים ומצד שני המטבח הזה כמעט ולא קיים במרחב הישראלי. לכן החליטה לפתוח את דלתות ביתה ולארח את המבקרים בגינה שלה, למאכלים שככל הנראה הם עדיין לא פגשו. ביום שישי היא אופה מאפים קווקזים שיוכלו המבקרים לאסוף לפיקניק. בשבת – היא מארחת לבראנצ' קווקזי משגע עם מאפים, סלטים, מנות קרות וחמות מהמטבח הקווקזי. בהרשמה מראש.
אלונה אייזנברג, צור הדסה
משתה קווקזי > 1 באפריל | 12:00
מחיר לסועד: 150 ₪

שוק לילה וארוחה בשוק האורגני של משק חביביאן.
ביום חמישי, יתקיים במשק חביביאן שוק לילה וארוחת קוקטייל משגעת מהשדה לצלחת עם בצלי אביב ממולאים, פרחי קישואים צרובים בטאבון, גרטן שורשים לימוני, עלי גפן ותות ממולאים, שום ירוק מקורמל בלימון פרסי, יין מקומי ועוד המון! מוקדם יותר באותו היום, יתקיים שוק אורגני בין הערוגות של כל הירקות והפירות שנקטפו מוקדם בבוקר, לצד תוצרת מקומית מכל האזור.
משק חביביאן, בכניסה לישוב נחם
30 במרץ, יום חמישי | שוק לילה > בשעה 18:00| שוק אורגני > 09:00-18:00
לפרטים נוספים: 050-3412360

השקת יינות לבנים חדשים ביקב שורק
יקב שורק מזמין אתכם לחגוג את סוף חודש מרץ ואת תחילתו של האביב עם השקת יינות לבנים חדשים של היקב! האירוע יתקיים בחצר היקב הירוקה ואת היינות המעולים תלווה פיצה מהטאבון וגבינות טריות מהמשק. הכניסה חופשית וכוללת סבב טעימה של ארבעה יינות ללא עלות.
יקב שורק, קיבוץ נחשון
31 במרץ ו-1 באפריל | 11:00-15:00

דאבה מקומית – הריקשה אוכל הודי
הריקשה מארחת משתה הודי מפנק, ערב בו כל אחד מהמבקרים ירגיש מלך המהרג'ה! מסע של טעמים מקוצ'ין שבדרום ועד באגסו שבצפון. שעתיים בהן האוכל, הצ'אי והמוסיקה ההודית יזרמו ללא הפסקה. במשתה יוגשו מעל 10 מנות שכל אחת מהן היא חגיגה. לאורך כל האירוע תרגישו, תטעמו ותחוו את הודו. בהרשמה מראש.
הריקשה, תעוז 6, מושב תעוז
30 במרץ, יום חמישי | 19:30

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן