צילום: יחצ חו"ל

אביב הגיע פסח בא!

ממאפייניו הבולטים של חג הפסח, אפשר למצוא כמובן את האוכל הכשר לפסח – לחלקינו, מדובר בחג של ממש בו למשך כמה ימים, המדינה עוברת לדיאטה נטולת גלוטן. אחרים, לעומת זאת, מרגישים את החסך קצת יותר. לקראת חג האביב הקרוב, סידרנו לכם כמה מתכונים מעולים למאכלים הכי טעימים שיתאימו לשולחן החג. אז בין אם אתם מחובבי הקמח או לא, לא תוכלו להגיד לא למנות האלו.

מנה ראשונה

למי שרוצה לגוון ממרק העוף הרגיל, רשת טיב טעם תרמה באדיבות מתכון למרק טום יאם מושלם עם קניידלך שיפתיע את כל האורחים שלכם.

מה תצטרכו למרק: 3 כפות שמן קנולה, 3 בצלי שאלוט פרוס דק,5  שיני שום פרוסות, שורש כורכום פרוס דק, פלפל אדום חריף פרוס דק,5  פרוסות דקות של ג'ינג'ר, 3 ענפי למון גראס פרוס דק מאוד, 5 עלי כפיר ליים,2  ליטר ציר עוף או מים, פחית קרם קוקוס, 4 כפות רוטב דגים, כף גדושה סוכר חום, 6 פטריות שמפניון חתוכות לרבעים, 10 עגבניות שרי חצויות, 2 בייבי באקצ'וי חתוך לרבעים, חופן עלי כוסברה, חופן עלי נענע, חופן עלי בזיליקום תאילנדים.

מה תצטרכו לקניידלעך: 4 ביצים מופרדות, חצי כוס שמן קנולה, בצל לבן גדול טחון או מגורד דק בפומפייה, 2.5 כוסות מים, 2 כוסות קמח מצה, חצי שקית אבקת אפייה, כפית גדושה מלח, פלפל שחור לפי טעם, קורט אגוז מוסקט.

להכנת הקניידלעך: הקציפו את החלבונים במהירות גבוהה עם המלח לקצף יציב. לאחר מכן, מוסיפים בהדרגה את השמן, החלמונים, המים והבצל. מאיטים את קצב ההקצפה ומוסיפים את הקמח, התבלינים ואבקת האפייה. מערבבים מעט עד שמתקבלת בלילה סמיכה. מכסים ומעבירים למקרר לחצי שעה – שעה. יש להרתיח מראש סיר גדול עם מים וכף מלח. בעזרת ידיים רטובות, מכדררים קניידלעך בקוטר 3 ס"מ ומניחים במים הרותחים. מבשלים כ20 דקות על סף רתיחה. מכבים את האש מניחים להצטנן במים.

להכנת המרק: בסיר גדול מחממים שמן ומוסיפים שאלוט, שום, כורכום, פלפל אדום, ג'ינג'ר,  למון גראס וכפיר ליים. מטגנים יחד כ3 דקות עד שעולה ריח נעים של כל הרכיבים. מוסיפים את הציר וקרם קוקוס, מתבלים בישראל סוס וסוכר. מביאים לרתיחה ומבשלים  בבעבוע עדין כ20 דקות. מוסיפים את העגבניות ,פטריות ובאקצ"וי ומביאים שוב לרתיחה. טועמים ומתקנים תיבול לפי צורך.

הגשה – מוסיפים את הקניידלעך למרק ומרתיחים. לפני שמוזגים לצלחת מוסיפים את עשבי התיבול ומגישים מיד.

צילום: דניאל לילה

מנה עיקרית

להמשך הערב, כדי להמם את האורחים שלכם עם מנה עיקרית משביעה וטעימה, רשת טיב טעם חלקה איתנו מתכון מנצח לשוק טלה במילוי בשר ופיסטוקים.

מצרכים: שוק טלה, צרור רוזמרין, חוט קשירה, שמן זית מלח ופלפל לטעם.

מצרכים למילוי: 4 כפות שמן זית, 2 בצלים קצוצים גס, 250 גרם בשר טלה טחון, 100 גרם פיסטוק קלוי, חצי כף בהרט, 2 שיני שום כתושות, 20 עלי נענע קצוצים דק, חצי צרור פטרוזיליה קצוץ דק, מלח ופלפל.

אופן הכנה: במחבת רחבה מטגנים בחום בינוני בשמן הזית את הבצל עד להזהבה, כ15 דקות. מוסיפים את יתר רכיבי המילוי ומבשלים תוך כדי ערבוב כ5 דקות נוספות. מורידים מהאש ומצננים. מחממים תנור ל160 מעלות. מניחים את השוק על משטח עבודה. חותכים את השוק לאורך העצם ומרחיבים בעזרת הידיים לקבלת כיס. ממלאים במילוי וסוגרים את הפתח. קושרים באמצעות חוט סביב השוק. מעבירים לתבנית עם נייר פרגמנט. משמנים את הנתח ומתבלים בנדיבות במלח ופלפל. נועצים ענפי רוזמרין בין החוטים. מעבירים לתנור לשעתיים. הנתח מומלץ להגשה בחום פנימי של 58 מעלות. מצננים את השוק לפני הפריסה כ15 דקות. פורסים ומפזרים מעל עוד גרגרי רימון ופיסטוק.

הגשה – מוסיפים לצד המנה רימון מופרד לגרגרים ו-50 גרם פיסטוק

צילום: רונן מנגן

למי שלא רוצה להגיש בשר בארוחה, חברת ברילה העבירה לנו אלטרנטיבה טעימה לא פחות – מתכון לארוחה חגיגית של דג חריף עם פסטה פוזילי כשרה לפסח.

מצרכים: חבילת פוזילי כשר לפסח של ברילה, 3 דגי דניס, לברק או בורי מפולטים (ללא עור ועצמות), כל פילה חצוי (סה״כ 12 נתחים)

לרוטב: 4 כפות שמן זית, 2 פלפלים (אדום ו/או צהוב), נקיים ופרוסים בעובי חצי ס"מ, 3 עגבניות פרוסות (חצי קילו) בעובי חצי ס"מ, 5 שיני שום קלופות ופרוסות, לימון קטן – חצי פרוס וחצי להגשה, 1-1/2 פלפל ירוק חריף פרוס, כף אריסה ו/ או רסק עגבניות, כפית כורכום, כפית כמון, כפית פפריקה מרוקאית, מלח ופלפל שחור טחון טרי, כוס מים, צרור כוסברה, ללא גבעולים.

אופן ההכנה: בסיר רחב ונמוך מסדרים בשכבות שמן זית, פרוסות של עגבניות ופלפלים, שום, פרוסות לימון, פלפל חריף ותבלינים. יוצקים מים, מוסיפים חצי מכמות עלי הכוסברה. מביאים לרתיחה, מבשלים 10 דקות, מנמיכים להבה ומבשלים עוד 15 דקות על אש קטנה לריכוך ולמיצוי הטעמים. טועמים את הרוטב ומתקנים תיבול. הרוטב חייב להיות טעים כמו שהוא, עוד לפי שמוסיפים את נתחי הדגים. אם לא מספיק חריף – זה הזמן! לפני ההגשה מביאים לרתיחה סיר גדול עם מי מלח ומבשלים את הפוזילי, דקה-שתיים פחות ממה שכתוב בהוראות שעל האריזה. במקביל מוסיפים את נתחי הפילה לרוטב החם ומבשלים יחד 5 דקות. מוסיפים לסיר הרוטב את הפסטה המסוננת, יחד עם חצי כוס ממי הבישול, נותנים לה להתחבר לרוטב תוך בישול של 2 דקות ומגישים מיד עם פלחי לימון ועלי כוסברה קצוצים מעל.

צילום: נמרוד סנדרס

מנת צד

וכמובן כדי שלא ישעמם בשולחן החג, מלבד המנות, סידרנו לכם גם מנת צד מושלמת וקראנצ'ית במיוחד של קרוקט טונה וכרובית מבית מותג הטונה המוביל – ריו מרה.

מצרכים: כרובית, קופסת 160 גרם של ריו מרה בשמן זית, עירית קצוצה או בצל ירוק קצוץ, שן שום, ביצה, חלב, לפי הצורך, 50 גרם גבינת פקורינו רומנו מגוררת, מלח ים

לציפוי: ביצה טרופה עם כף מים, פירורי קמח מצה, פלפל שחור, שמן עמוק לטיגון

הוראות הכנה: שוטפים, מנקים ומרתיחים את הכרובית במים רותחים מומלחים. מועכים עם מזלג עד למרקם מחית ומערבבים עם הטונה. קוצצים את העירית והשום עם הגבינה המגוררת ומוסיפים לכרובית. כעת מוסיפים את הביצה הטרופה קלות, כמה כפות חלב וזילוף פלפל גרוס. מניחים במקרר לכחצי שעה. בשלב זה יוצרים מהתערובת קציצות קובה קטנות, טובלים בביצה הטרופה ומצפים בפירורי קמח מצה. מטגנים בכמות נדיבה של שמן רותח עד להזהבה. מסננים את הקרוקטים על נייר סופג. ניתן להחליף את הכרובית במחית תפו"א, ולהוסיף לתערובת 2 כפות גבינת ריקוטה למרקם קרמי.

צילום יחצ חו"ל

קינוח

אי אפשר בלי לסיים את הארוחה עם קינוח טעים ומתוק – וגם כשר לפסח! המותג הקולינרי מאסטר שף מציע מתכון שיגנוב את ההצגה לעוגת שוקולד וקוקוס, נימוחה וטעימה, והיא אפילו פרווה.

חומרים לתבנית 24 ס״מ: פחית קרם קוקוס מאסטר שף כשר לפסח, 400 גרם שוקולד מריר (פרווה), שבור לקוביות, 5 ביצים מופרדות, חצי כוס סוכר, חצי כוס קורנפלור, שבבי קוקוס לקישוט.

הוראות הכנה: מחממים תנור ל-160 מעלות. מביאים לרתיחה קרם קוקוס בסיר, מוסיפים שוקולד ומערבבים לתערובת חלקה. שומרים כוס מהתערובת בצד לציפוי. מעבירים את היתר לקירור. מקציפים חלבונים וסוכר ומקציפים לקצף יציב 3-4 דקות. מוסיפים חלמונים לתערובת השוקולד, מוסיפים גם קורנפלור ומערבלים עוד דקה. מקפלים את קצף החלבונים לתוך תערובת השוקולד בהדרגה כדי לשמור על נפח ואווריריות. יוצקים את התערובת לתבנית ואופים 40 דקות או עד שהעוגה יציבה אבל המרכז עדיין רוטט. מצננים לפחות שעה לפני ההגשה. יוצקים את תערובת השוקולד ששמרנו מעל ואם רוצים מקשטים בשבבי קוקוס.

צילום: נמרוד סנדרס

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן