צילום יחצ

חג השבועות הגיע ואיתו גם הארוחה החלבית. למי שלא החליט עדיין מה להכין, אל דאגה, אספנו עבורכם מתכונים קלילים ומנצחים כדי שתוכלו לתקתק את הארוחה וגם להשאיר לעצמכם מספיק זמן לבחור את התלבושת הלבנה לחג.

חג השבועות הוא על טהרת הגבינה, לכן, רשת טיב טעם חלקה איתנו טיפים לבחירת הגבינות, ואילו גבינות יתאימו לאילו מאכלים. הנה לפניכם המדריך השלם לגבינה.
כשמדברים על פרמזן אין הבדל בין הגבינות הארוזות כמשולשים בוואקום, וגבינות שנחתכות מגלגלי גבינה במשקל. להפך, הגבינות בוואקום שומרות טוב יותר על הלחות שלהן ועל הארומה. גבינות קשות מאוד כמו פרמזן, גרוייר או דומות להן צריך לוודא שאינן יבשות. שטח הפנים שלהם צריך להיות שלם, ללא חריצים, וצריכה להיות להן מעט גמישות. גבינות אלו לא מתיישנות היטב מחוץ למחלבה בטווח של עד 3 שנים.

ומה בדבר ריחות וצבעים? לכל גבינה הריחות והטעמים האופייניים לה. לאחר תקופת זמן, גבינות מסוימות – בעיקר גבינות "עובש", אך לא רק – מפתחות ארומות חזקות יותר. גם מבחינת צבעים גבינות משתנות, צבעיהן מתכהים, לבן הופך צהבהב, וצהוב הופך ענבר וחום. בגבינות קשות שונות אפשר לראות גבישי סוכר חלב מתגבשים, נוצצים ומבריקים. אלה הם סימנים טובים, שאם הם מופיעים בגבינות הנכונות, הם ערובה לאיכות ולדרגת ההתיישנות. מצד שני, חלק מהגבינות מוציאות ומפרישות את שומן החלב, הן מקבלות ברק של שומן. בעבור זמן זה, הגבינה מתייבשת.

אילו גבינות הכי מתאימות לשלב עם הפסטה – פונטינה ,לה טעמים אדמתיים, ניתכת מצוין. פרמזן מוסיפה מליחות, מתיקות, עוקצניות ומרקם. גורגונזולה מעניקה מליחות, חריפות, ארומה וגוף. גבינת פקורינו מכל הסוגים מצוינת לגירור מעל הפסטה, נסו אותה עם חצילים שרופים.

גבינה ויין הם שידוך מנצח – חפשו טעמים משלימים או ניגודיים, בלי שהאחד ישתלט על טעמו של השני. גבינות לבנות, עדינות וחמצמצות ילכו עם יינות לבנים יבשים כמו סוביניון בלאן. גבינות עדינות עם יינות אדומים פירותיים, לדוגמא, שיראז אוסטרלי או פינוטז' דרום אפריקאי. גבינות חזקות או מיושנות לעומת זאת יתאימו ליינות אדומים כבדים מצרפת מאזור בורדו ובורגנדי או ספרד – ריוחה, וקיאנטי קלאסיקה רזרבה מאיטליה. גבינות כחולות הולכות מצוין עם יינות לבנים או רוזה מתוקים, יינות קינוח כמו מוסקט או יינות חצי יבשים כמו גוורצטרמינר וריזלינג גרמני. גבינות עיזים מתאימות ליינות ארומטיים לבנים צעירים כמו סוביניון בלאן או אדומים צעירים כגון יינות קוט דה רון. גבינות כבשים, לפי טעמן. בדרך כלל הן תהינה עדינות יותר מגבינות העיזים ויתחברו להן יינות שרדונה עדינים או יינות מבעבעים קלים.

צילום: רמי זרנגר

בגלל שאין ארוחה חלבית מוצלחת בלי לזניה, לכבוד הארוחה החגיגית, משתפת חברת ישרקו מקבוצת טיב טעם מתכון ללזניה מפנקת עם עגבניות צלויות ורוטב בשמל תרד.

מצרכים ל 6 מנות: חבילת (500 גרם) עלי פסטה קפואים של Surgital מופשרים במקרר, שתי כפות שמן זית Cirio, 20 עלי בזיליקום, 4 כדורי מוצרלה טרייה קרועים לפיסות בינוניות, 4 כפות גדושות גבינת פרמזן DOP מגוררת

לעגבניות הצלויות: 250 גרם עגבניות שרי חצויות בצבעים שונים, 2 כפות שמן זית Cirio, מלח ופלפל שחור גרוס

לבשמל תרד: שקית (890 גרם) עלי תרד קפואים של "טבע פרוסט" מופשרים, 50 גרם חמאה צרפתית של Flechard, מלח ופלפל שחור גרוס, שתי שיני שום כתושות, שלוש כפות קמח, ליטר חלב

הוראות הכנה: מחממים תנור ל 200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מניחים עגבניות שרי בתבנית, מתבלים ב2 כפות שמן זית, מלח ופלפל וצולים כ20 דקות עד שהעגבניות משחימות מעט ומצננים. בינתיים, סוחטים היטב את עלי התרד מנוזלים ומניחים בסיר קטן עם חמאה, מלח, פלפל ושום. ממיסים את החמאה על להבה גבוהה, מביאים לרתיחה ומוסיפים קמח. מערבבים במרץ בכף עץ עד שהקמח נטמע בחמאה ומתקבלת רביכה, מוסיפים חלב ומערבבים. ממשיכים לבשל על להבה גבוהה תוך כדי ערבוב מתמיד רק עד שהתערובת מגיעה לרתיחה ואז מסירים מהאש ומצננים. בזמן הזה מחממים תנור ל 180 מעלות ומשמנים תבנית גדולה בעלת שוליים גבוהים (למשל סוטאז' או תבנית פיירקס עגולה). בסיר גדול מביאים שפע מים לרתיחה ומוסיפים מלח בנדיבות, קורעים כל עלה פסטה באופן חופשי ל- 3-2 יריעות ומבשלים לדרגת אל דנטה לפי הוראות היצרן, כאשר הן מוכנות מסננים ומעבירים לקערה גדולה, מוסיפים את בשאמל התרד והעגבניות הצלויות ומערבבים. לאחר מכן מוסיפים עלי בזיליקום ו-3/4 מכמות הגבינות ומערבבים שוב, יוצקים את התערובת לתבנית ומפזרים עליה את יתרת המוצרלה. אופים כ- 35 דקות עד שהמוצרלה נמסה ומשחימה ואז מפזרים את יתרת הפרמזן ומגישים. בתאבון!

צילום: רונן מנגן

כדי להמשיך את חגיגת הגבינה, והפסטות, המותג האיטלקי ברילה מציע מתכון מושחת להכנת פסטה כמו במסעדה איטלקית, ברוטב קוואטרו פרומג׳יו. תמהיל הגבינות הוא גמיש וניתן להחליף את הגבינות בהן משתמשים כל עוד משאירים מעט גבינה כחולה ולא מוותרים על פיקנטיות של פרמז'ן, גרוייר או אמנטל.

חומרים ל4 מנות: חבילה (500 גרם) ברילה טליאטלה פלייה א-פיאנו, שתי כפות חמאה, שני גבעולי תימין, שלוש כפות וודקה (לא חובה), מכל (250 מ״ל) שמנת 38%, 30 גרם גרוייר או אמנטל מגוררת, 30 גרם גבינת מוצרלה מגוררת, 30 גרם גבינת פרמז'ן, 30 גרם גבינת רוקפור.

אופן ההכנה: מחממים חמאה ותימין במחבת גדולה ורחבה או סיר נמוך ורחב. מוסיפים וודקה, מבשלים ומצמצמים את הנוזל לחצי. מוסיפים את השמנת, ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הגבינות ומערבבים 2-3 דקות, עם כף עץ, עד שהרוטב מתאחד ומסמיך מעט. במקביל, מרתיחים סיר עם מים לבישול הפסטה. מוסיפים מלח ואת הפסטה ומבשלים, לפי הוראות, 6 דקות. מסננים ומעבירים את הפסטה למחבת עם הרוטב. מערבבים ומגישים חם.

צילום: נמרוד סנדרס

ואם כבר בפסטה עסקינן, מלבד הרטבים המושחתים, יש עוד צורות לאכול אותה, כמו בסלט פסטה למשל. בדיוק בשביל זה, חברת ברילה תרמה לנו באדיבות מתכון לסלט מיוחד המאפיין את מאכלי החג ומשלב פסטה קצרה, פלחי סלקים צלויים בתנור, גבינה כחולה פיקנטית, עם בזיליקום בוויניגרט ואגוזי פקאן.

מצרכים ל-4 מנות: חבילת פסטה קצרה פנה (500 גרם) מבושלת לפי הוראות היצרן ומצוננת לטמפרטורת החדר. שני סלקים גדולים עטופים בנייר כסף. 8 אספרגוסים בשרניים. 100 גרם גבינה כחולה טובה. 4 כפות אגוזי פקאן קלויים וקצוצים. 2/3 כוס שמן אגוזים (אפשר גם שמן זית). 4 כפות חומץ בלסמי. מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם. חופן עליי בזיליקום וחופן עליי רוקט.

אופן ההכנה: צולים את הסלקים בתנור בחום בינוני 180 מעלות במשך כ-45 דקות/שעה. מסירים את נייר הכסף, מצננים ומקלפים בעזרת האצבעות את הקליפה. חותכים לפלחים ומצננים. מערבבים שמן אגוזים, חומץ בלסמי מלח ופלפל, ומתבלים מעט את הסלקים. את יתרת הרוטב שומרים בצד. קולפים בעדינות  את גבעולי האספרגוס  (רצוי להשתמש בקולפן , כשהאספרגוס מונח על קרש החיתוך ומקולף "בשכיבה"). מבשלים את האספרגוס במי מלח רותחים במשך דקותיים בלבד. מסננים ומצננים. מערבבים את הפסטה הצוננת עם כל המרכיבים למעט הסלקים, מתבלים. אחרונים חביבים מערבבים פנימה את הסלקים ומגישים.

צילום: רונן מנגן

עם כל הכבוד לפסטות, אפשר להסכים שהכוכבת האמיתית של כל ארוחה חלבית היא דווקא הפיצה, ולשם כך, דאגנו לכם למתכון ייחודי של פיצה בשמל ותפוצ'יפס. הפיצה עשויה מכדורי הבצק 100% קמחים איטלקיים, בתוספת מפתיעה ומקורית של פרוסות תפוחי אדמה ורוטב בשמל. היא מרהיבה וטעימה ביותר, ונהדרת לשילוב כמנה עיקרית או כתוספת בארוחת החג.

מצרכים (לכ-4-6 מנות): כדור בצק להכנת פיצה של פסטה ריקו (250 גרם). מיכל רוטב שמנת וגראנה פדנו של פסטה ריקו (200 גרם). כוס קמח לפסטה מחיטת דורום. 2 תפוחי אדמה בינוניים. כף מלח גס. 2 כפות שמן זית. ענף רוזמרין טרי. 1/4 כפית פלפל שחור גרוס.

אופן ההכנה: מפשירים את כדור הבצק להכנת פיצה על פי ההוראות (מומלץ להפשיר את הכדורים בשקית המקורית שלהם עד 4 ימים במקרר). מתפיחים בקערה מכוסה בטמפרטורת החדר למשך כשעתיים עד שהכדור מכפיל את נפחו. מחממים את תנור האפייה לחום הגבוה ביותר כחצי שעה לפני ההכנה. קולפים את תפוחי האדמה ופורסים דק במנדולינה. מניחים את הפלחים בקערה עם מים רותחים וכף מלח למשך חצי שעה. מסננים וסופגים היטב את הנוזלים בעזרת מגבת. מפזרים על משטח עבודה קמח דורום רימאצ'ינטה ופותחים בעזרת הידיים את כדור הבצק לכדור עגול. מניחים על גבי הבצק רוטב שמנת וגראנה פדנו ומסדרים את תפוחי האדמה הדקיקים מעל. מפזרים מלח גס, פלפל שחור ועלי רוזמרין. אופים בתנור שחומם לחום מירבי למשך כ- 7 דקות או עד שתחתית הפיצה מוכנה (בטאבון האפייה תהיה קצרה יותר כ 2-3 דקות). מושכים במעט שמן זית, פורסים ומגישים חם.

צילום: אסף אמברם

ולא פחות חשוב מהפסטות והפיצות, כדאי לגוון עם קצת מנות צד. מותג הטונה המוביל ריו מרה מציע מתכון  קל להכנת מאפה בורקס במילוי גבינות וטונה, בסגנון איטלקי, שישדרג כל ארוחה חלבית.

מצרכים: 200 גר' גבינות (מוצרלה, צהובה), 2 ביצים, קופסת טונה ריו מרה 160 גר', קופסת גבינת קוטג', בצק עלים מופשר, כף שומשום. לציפוי: ביצה טרופה, שומשום לבן/ שחור
הוראות הכנה: מחממים את התנור ל-200°. מערבבים יחד בקערה – קוטג', גבינות קשות, ביצה טרופה, מלח ופלפל לפי הטעם. מוסיפים לתערובת הגבינות קופסת טונה ריו מרה מסוננת ומערבבים לאחידות מלאה. חוצים ל- 2 את בצק העלים ופורסים חלק אחד על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה, מפזרים מעל הבצק את התערובת עם הגבינות והטונה. מכסים עם החלק השני של הבצק תוך כדי הידוק הקצוות של הבצק התחתון עם העליון בעזרת מזלג, לסגירה מלאה.
אופציית מלוי נוספת: פורסים חלק ראשון על משטח עבודה גבי תבנית המרופדת בנייר אפייה, שמים חצי מהכמות של תערובת הגבינות והטונה לאורך שורה ובמרחק של כ-2 ס"מ מהקצוות של הבצק. מגלגלים את הבצק לרולדה שבסיומה ניצור צורת ספירלה. מעבירים את ספירלת הבצק בזהירות לתבנית מרופדת בנייר אפיה ועוברים למילוי וגלגול של החצי השני של הבצק. מורחים ביצה טרופה על גבי הבצק ומפזרים שומשום בנדיבות. מכניסים לתנור ל 40 דק או עד שהמאפה זהבהב ופריך.

צילום יחצ

אופציות טבעוניות

על כל מקרה שאתם, או האורחים שלכם טבעונים, רגישים ללקטוז, או נמנעים מגבינות ומאכלים חלביים אחרים מכל סיבה אחרת, אל דאגה. ישנן אופציות רבות של מאכלים טעימים לחג השבועות גם בגרסה נטולת לקטוז. בתור התחלה, חברת אורגניקזון המייבאת ומשווקת מוצרים אקולוגיים וידידותיים לסביבה, מציעה מתכון להכנת גבינת קשיו ביתית, טעימה וטבעונית. הגבינה מתאימה כממרח, מילוי למאפים או אפילו כחלק מפלטת גבינות. אפשר להפוך אותה לגבינה משודרגת עם טעמים שאוהבים, לדוגמא טימין, שום, סומק או זעתר. בזכות שימוש בבד חביצה לבישול אקולוגי של המותג: if you care, אנו שומרים גם על איכות הסביבה וגם על הבריאות.

רכיבים: 2 כוסות קשיו טבעי. 1/2 כוס מים. מיץ מלימון אחד. 1/2 כפית מלח. תבלינים לפי הטעם.

אופן הכנה: משרים את הקשיו למשך 20 דקות במים רותחים. מסננים ומעבירים למעבד מזון חזק. מוסיפים את שאר המרכיבים וטוחנים עד לקבלת מרקם חלק לחלוטין, לאחר מכן מעבירים את התערובת לבד חביצה לבישול של if you care ויוצרים כדור עם קשר החלק העליון של הבד. מניחים במסננת למשך לילה שלם על מנת שהגבינה תתקשה ותקבל צורה יפה.

צילום: אריאל בן חמו

ואם אתם פחות מעוניינים בלהכין גבינה בעצמכם, חברת "משומשו", יצרנית הגבינות הטבעוניות ותחליפי הדגים והבשר, מגישה לרגל שבועות, בשיתוף השפית נדיה אליס, מתכון חגיגי ומיוחד לפשטידת ברוקולי וגבינות טבעוניות. הפשטידה קלה להכנה, עשויה מבצק פילאס, גבינה מלוחה ובסגנון פרמז'ן טבעוניות, טעימה להפליא ומתאימה לארוחת החג, לטבעונים ולכולם.

מצרכים (לתבנית בקוטר 24 ס"מ): חבילת בצק פילאס. גבינה טבעונית מלוחה של משומשו. פתיתים טבעוניים בסגנון פרמז'ן של משומשו. חבילת טופו. ברוקולי טרי. 3 כפות שמן זית. 2-3 שיני שום טרי קצוץ. 1/2 כפית מלח.

לסלט הנלווה: חבילה מיקס עלי בייבי. 5 עגבניות שרי. 3-4 צנוניות. צרור עירית קצוצה. מיץ מחצי לימון. 4 כפות שמן זית. 1/2 כפית חרדל דיז'ון. 1/4 כפית מלח

אופן ההכנה: במעבד מזון טוחנים את הטופו עם 3-4 כפות מים עד לקבלת מרקם חלק ואחיד. בקערה מערבבים את הטופו יחד עם המלחה קלה והגבינות הטבעוניות. מכניסים למקרר. מכינים את הברוקולי: מרתיחים סיר מים וחולטים את הברוקולי כשהוא חתוך לפרחים במשך דקה ומסננים. במחבת רחבה מחממים שמן זית ומטגנים את השום הקצוץ. מוסיפים את הברוקולי, ממליחים קלות ומקפיצים משך דקה. מוסיפים את הברוקולי לבלילת הטופו והגבינות ומערבבים. מרפדים תבנית עגולה בנייר אפייה ומשמנים היטב. מניחים את בצק הפילאס המופשר ומהדקים את הבצק לתבנית עד השוליים. מחוררים את הבצק עם מזלג ואת שאריות הבצק חותכים לרצועות. מוזגים את מילוי הגבינות והברוקולי אל תוך הבצק. מניחים מעל המילוי את פסי הבצק שנותרו בצורת שתי וערב ומברישים אותם עם מעט שמן זית. מכניסים את הפשטידה לתנור בחום של 200 מעלות ואופים למשך 30 דקות.

להכנת הסלט: בקערה שמים עלי בייבי ועגבניות שרי חתוכות לחצי. מערבבים בקערה את החרדל עם מיץ מחצי לימון, שמן זית, רבע כפית מלח ועירית קצוצה. מערבבים את הסלט עם רוטב הוויניגרט ומגישים לצד פרוסת פשטידה חמה מהתנור.

צילום: נמרוד סונדרס

חברת ויולייף גם היא חלקה עימנו מתכון טבעוני מושלם לחג, טארט טבעוני של תפוחי אדמה וקממבר – כל ביס בטעם גן עדן.

חומרים: 50 גרם ויולייף LA ROND בסגנון קמבבר. 20 גרם ויולייף פרוסיציאנו בסגנון פרמזן. 50 גרם מזולה בטעם חמאה. 250 מ"ל שמנת טבעונית. מלח ופלפל. 7-8 תפוחי אדמה בינוניים, קלופים וחתוכים עם מנדולינה דק מאוד. 3 עגבניות מיובשות קצוצות. עלי טימין טריים.

הוראות הכנה: בכוס מערבבים יחד את השמנת הטבעונית, מזולה בסגנון חמאה, פרוסוציאנו בסגנון פרמזן, מלח ופלפל. מסדרים את תפוחי האדמה בתבנית עגולה רדודה ויוצרים צורה דמוית פרח. מניחים במרכז קערה קטנה לתנור (באותו גודל כמו לה רונד) במרכז תבנית האפייה. יוצקים מעל את תערובת השמנת ומברישים מעל לציפוי אחיד. מפזרים מעט פרוסוציאנו נוסף ואופים ב-180 מעלות כ-45-50 דקות. כאשר תפוחי האדמה מזהיבים, הסירו בזהירות את הקערה ממרכז תבנית האפייה, הניחו את ה-Le Rond במקומה והכניסו חזרה לתנור ל-15 דקות נוספות, עד שהוא נמס יפה. מוציאים מהתנור ומקשטים בעלי טימין ועגבניות מיובשות.

צילום: ויולייף

כמובן ששום ארוחה – חלבית, או טבעונית – יכולה להיות שלמה בלי מנות צד. לכן, תמר ידין, דיאטנית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף, מנדבת מתכון קליל וחגיגי לסלט ירקות עם טופו מוקפץ, שמתאים לטבעוניים, קל להכנה ומקשט כל שולחן.

מצרכים ל-6 מנות: 100 גר' טופו, חתוך לרצועות. בטטה דקה, קלופה ופרוסה לריבועים. מלפפון, חתוך לריבועים. 5 עגבניות שרי, פרוסות. רבע בצל סגול, חתוך לריבועים או לפרוסות. 3 פטריות פורטבלו, פרוסות. כף צנוברים קלויים. 2 עלי בזיליקום, לקישוט. 5 כפות שמן זית. רבע כוס טחינה גולמית. כפית סילאן. 2 כפות מיץ לימון. מלח ופלפל לפי הטעם. אופציה לתוספת לסלט: גבינת שקדים (או גבינת הקשיו המעולה שהזכרנו ממקודם).

אופן ההכנה: לחמם מחבת פסים ולהוסיף 2 כפות שמן זית כשהמחבת חמה. להקפיץ את הטופו עד שייצלה במלואו, משני צידיו. להוציא ולהמתין שיצטנן. במקביל, להכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות את פרוסות הבטטה. לתבל במלח, פלפל וכף שמן זית ולאפות עד לריכוך, למשך 15 דקות. במחבת נקייה להקפיץ את הפטריות בשמן זית ולצנן. להכנת הרוטב ערבבו: מיץ לימון, טחינה, סילאן ומלח ופלפל. ערבבו הכל יחד והוסיפו את הרוטב. ניתן לבזוק גבינת שקדים מעל, לפי הטעם.

צילום יחצ

ואיך אפשר בלי החלק הטוב ביותר בארוחה – הקינוח החלבי, המתוק והמפנק? בשביל החלק הזה, סידרנו לכם כמה מתכונים מושלמים – כולל מתכון טבעוני!

אז בתור התחלה, למי שרוצה לשדרג את ארוחת השבועות, הקונדיטור הראשי של רשת ביגה, רן בן דוד, מעניק מתכון לקינוח של עוגת גבינה טירמיסו ללא גלוטן. את העוגה ניתן להכין בצורה מרובעת, או כפס, היא  חגיגית, טעימה במיוחד, איכותית, מרעננת וכוללת קרם  חלבי אוורירי ובשקוטים ספוגים בקפה. עוגת הטירמיסו של ביגה מתאימה גם לצליאקים, לנמנעים מגלוטן ולחובבי מוצרי מזון ללא גלוטן.

מצרכים: 400 גר בישקוטים ללא גלוטן. 200 מ"ל אספרסו.

לקרם: 120 גר סוכר. 500 גר מסקרפונה. 500 מל שמנת להקצפה. 2 כפיות תמצית וניל. קקאו.

הוראות הכנה: טובלים את הבישקוטים בקפה ומצפים את תחתית התבנית בבישקוטים. ( חצי מכמות הבישקוטים). ניתן להכין  את העוגה בתבנית מרובעת, או תבנית פס. להקציף את השמנת מתוקה עם הסוכר (הקצפה קלה,מרקם רך). בקערה נפרדת לערבב בעזרת מטרפה את גבינת המסקרפונה והוניל ואז להוסיף לשמנת המוקצפת עד לקבלת מרקם אחיד. מצפים את השיכבה של הבישקוטים בחצי מכמות הקרם. על שיכבה זו לסדר שיכבה נוספת של בישקוטים טבולים בקפה ובסוף שיכבה נוספת של הקרם מסקרפונה. לסיום, לפזר קקאו מעל בעזרת מסננת. לקרר לפני הגשה

צילום: אבי וולדמן

לעומת זאת, למי שעמל ועבד קשות על ארוחת החג, ונזכר ששכח להכין קינוח – אנחנו פה גם עבורכם. חברת בן & ג'ריס מציעה מתכון פשוט במיוחד לעוגת טריפל עם גלידת בצק עוגיות, המורכבת משכבות של גלידה, בראוניס ופירורי עוגיות, שהאורחים שלכם כל כך יאהבו שלא ירצו ללכת.

מצרכים ל-4 מנות: 2 פיינטים גלידת בצק עוגיות של בן & ג'ריס. 4 בראוניס (קנויים או לפי המתכון האהוב עליכם) חתוכים לגודל המתאים לקערית הגשה מזכוכית. 4-6 עוגיות שוקולד צי'פס מרוסקות. קצפת

אופן הכנה: סדרו שכבת גלידה בקערית טריפל אישית או בכוס קוקטייל. הניחו בראוניס מעל הגלידה. סדרו שכבה נוספת של גלידה מעל הבראוניס. פזרו שכבה של פירורי עוגיות שוקולד צ'יפס מעל הגלידה. אם צריך, הוסיפו שכבות נוספות עד למילוי הכוס. הוסיפו מעל השכבות קצפת ופירורי עוגיות לקישוט.

צילום יחצ

ואחרון חביב, הקינוח הטבעוני המושלם מאת המותג הקולינרי מאסטר שף – קרם קוקוס עם סילאן וחלבה. קרם הקוקוס בבלילה הוא הסוד להכנת קינוח טבעוני, פרווה אשר יכול להתאים גם לרגישים ללקטוז, וגם לשומרי כשרות במקרה והחלטתם ללכת על ארוחה בשרית במקום. חובה בכל שולחן חג.

מרכיבים ל 4-5 קינוחים אישיים: פחית (400 מ"ל) קרם קוקוס מאסטר שף. 2 חבילות (160 גרם) אינסטנט פודינג וניל. 35 גרם (1/4 כוס) אבקת סוכר. סילאן או דבש ושערות חלבה להגשה.

הוראות הכנה: שמים את קרם הקוקוס, הפודינג ואבקת הסוכר בקערת מיקסר עם וו בלון. מקציפים עד שמתקבל קרם סמיך. מרכיבים את הקינוח: שמים בתחתית כלי הגשה 2 כפות סילאן. יוצקים מעל את הקרם עד גובה 3/4 כוס. מוסיפים מעל את שערות החלבה ומגישים.

צילום יחצ

חג שבועות שמח !

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן